Thursday, January 19, 2006

Are all big media outlets fucked in the head?

Earlier this month, gamer named Mitchell S. with the online screenname "Kuja105" who posts on a few online videogame forums (including GameFaqs.com and MetalGearSolid.org) committed suicide. On January 2 he posted a message in both forums detailing his intent to end his own life, citing overwhelming complications with school and finances.

A very brief period of initial disbelief was followed by a barrage of replies from fellow forum members pleading that he not take his life, trying to talk him out of it.

For days, no word was heard from Mitchell. Fearing the worst, members and administration from metalgearsolid.org began searching for contact information, spending hours on the phone trying to get in touch with him. Finally on January 4, Ryan K., an administrator at metalgearsolid.org, got him on the phone and spent hours desperately trying to talk him out of it.

Sadly, Mitchell soon ended his own life by consuming antifreeze and painkillers.

Later, members from the site contacted Mitchell's family to find out the grave news. They reported it to their online community, and posted a tribute to their passed friend on the front page of metalgearsolid.org.

This is where the story turns.

The story was picked up by AFP, an international newswire service and has been carried by Yahoo!, CNN, and more. The story reported by AFP is almost completely erroneous to a sad and morbid degree.

[Story continues here]

BTW here is the original post by Kuja to the GameFAQs forums...

No comments: